စာေပ ေ၀ဖန္ေရးဆိုသည္က အဘယ္နည္း။
(က)
က်ေနာ္၏ အႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ စာေပဘ၀ကို ျပန္၍ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ က်ေနာ္စတင္ေရးသားခဲ့ေသာ စာေပ ေ၀ဖန္ေရး
မ်ားသည္ က်ေနာ္၏ထိုအခါက စာေပစိတ္ဓာတ္အဖူးအပြင့္မ်ားဟုဆိုလ်င္ ရမည္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ႏုပ်ဳိအရြယ္ျဖစ္၍ စိတ္
ဓာတ္သာရွိေနသည္။ အေတြ႔အၾကံဳက သိပ္မရွိေသး။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းစိတ္ဓာတ္ကေလး ျဖင့္သာလ်င္ စာေပေ၀ဖန္ေရးကို
စေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
က်ေနာ္က စာေပေ၀ဖန္ေရးကို ဖန္တီးမွဳ ရသစာေပဖြဲ႔ႏြဲ႔မွဳျခင္း သေဘာမ်ဳိးစဥ္းစားသည္။ ကာယေလ့က်င့္ခန္း ယူေသာအခါ တျဖည္းျဖည္း ၾကြက္သားမ်ား ေတာင့္တင္းရင့္မာလာၾကသည္။ ယင္းသို႔ပင္ စာေပေ၀ဖန္ေရးကို အေလ့အက်င့္လုပ္ပါမွ စာ ေပေ၀ဖန္ေရးသည္ ေတာင့္တင္းသန္မာေပလိမ့္မည္။ က်ေနာ္၏ စာေပေ၀ဖန္ေရး အေတြ႔အၾကံဳမွ ရရွိလာေသာ အသိျဖစ္ သည္။ ထိုအခါက က်ေနာ္၏အေတြ႔အၾကံဳမွာ မယ္မယ္ရရမရွိ၊ ေက်ာင္းသားဘ၀က က်ေနာ္တို႔စာေပသမားအခ်င္းခ်င္း
ေတြ႔ဆံုျခင္း၊ စာေပေရးရာ ေျပာဆိုၾကေသာအခါ မိမိဖတ္ရသည့္ ရသခံစားမွဳမ်ားကို ေရးခ်ၾကည့္မိသည္။ အက်ဳိးအျပစ္
ေကာင္းစြာနားမလည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္သည္္ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးထားေသာ စာေပေ၀ဖန္ေရးမ်ား ဖတ္ေသာအခါ ရသင့္သေလာက္ရသည္။ နည္းနာကို သိလာသည္။ ထိုအခါကေတာ့ စာေပေ၀ဖန္ေရး ဖူးစ၊ ပြင့္စ၊ အကဲျဖတ္ေရးဟူေသာ ေ၀ါဟာရတခု ရွိသည္။ အကဲျဖတ္ေရး၊ ေ၀ဖန္ေရးသေဘာ သိပ္မပါဘဲ ရသစာေပတပုဒ္ကို မည္ကဲ့သို႔ နားလည္ရမည္ကို အေျခခံ၍ ေရးသည္။ မိမိ၏ စာေပအေတြ႔အၾကံဳျဖင့္ ေရးျခင္းျဖစ္သည္။ က်ေနာ္၏ ပထမဆံုးေလာက္ျဖစ္မည္ ထင္ေသာ ဦးတိုး၏ ရတုမ်ားကိုဖတ္ျပီးေရးေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားသည္ ယင္းအမ်ဳိးအစားျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသား ဘ၀က က်ေနာ္ စာ
ေပေ၀ဖန္ေရးမ်ား ေရးတတ္သည္။
(ခ)
အယ္ဒတ္ဟတ္စေလ၏ ေ၀ဖန္ေရးမ်ားကို ၾကိဳက္သည္။ သူသည္ ေကာင္းစြာသိသူျဖစ္သည္။ ဘာသာရပ္မ်ားကို ေကာင္း
စြာသိသည္ကို အားက်သည္။
ေ၀ဖန္ေရးဆိုသည္ကလည္း အၾကမ္းအားျဖင့္ ႏွစ္မ်ဳိးေလာက္ ျခားနားသည္။ ...
ကဗ်ာ၊ ၀တၱဳ၊ ျပဇာတ္စေသာ ရသစာေပမ်ားကို ေ၀ဖန္ေသာ ေ၀ဖန္ေရးႏွင့္ ၏ ရသမဟုတ္ေသာ စာမ်ားကိုေ၀ဖန္ေသာ
ေ၀ဖန္ေရးတို႔ ျဖစ္သည္။
အယ္ဒတ္ဟပ္စေလ၏ ေ၀ဖန္ေရးကိုဖတ္ၿပီး ေ၀ဖန္ခ်င္သည္။ ဘက္စံုဗဟုသုတရွိသူ၊ စာေပမ်ားကို ႏွံ႔စပ္စြာ ဖတ္႐ႈ႕ျပီး
သူဟု ထင္သည္။
က်ေနာ္ကေတာ့ ဘာရယ္မဟုတ္၊ တာရာမဂၢဇင္းထုတ္ေ၀ေသာအခါ ယင္းမဂၢဇင္းတြင္ ေဆာင္းပါးမ်ားေရးျဖစ္ သည္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ စတင္ေရးသားရာမွ ေ၀ဖန္ေရးကို စတင္စိတ္၀င္စားလာျခင္းျဖစ္သည္။ ရသစာေပသာ မဟုတ္ ဂီတ၊ ပန္းခ်ီ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ သဘင္ျပဇာတ္ စသည္မ်ားကိုလည္း စိတ္၀င္စားသူျဖစ္၍ စာေပသာမက အႏုပညာ ေရးရာမ်ားကိုပါ
ေရးျဖစ္သြားေတာ့သည္။ ထိုအခါကေတာ့ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္စ အ႐ြယ္။
အက္ဒတ္ဟပ္စေလသည္ ျမန္မာျပည္သို႔ ၁၉၃၀က ေရာက္ဖူးရာ သူသည္ ဧရာ၀တီျဖစ္႐ိုးေလ်ာက္ သေဘၤာျဖင့္ သြားရင္း မွန္နန္းရာဇ၀င္ကို ဖတ္သည္ကိုသိရ၍ က်ေနာ္ေတာ္ေတာ္ေက်နပ္သြားသည္။ ေ၀ဖန္ေရး ေရးသူသည္ မိမိသိရွိရန္လိုေသာ
ဘာသာရပ္ကို စိတ္ရွည္ရွည္ျဖင့္ ေလ့လာရန္လိုပါကလားဟု နည္းလည္ခဲ့သည္။
တာရာမဂၢဇင္းမွာ ၁၉၅၀၊ ေမလတြင္ ရပ္စဲသြားခဲ့ရသည္။ ထို႔ေနာက္ က်ေနာ္သည္ အျခားမဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ရံဖန္ရံခါ
စာေပေ၀ဖန္ေရးမ်ားကို ေရးသည္။ ၁၉၇၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ကစ၍ ဗညားသီဟ ဟူေသာ ကေလာင္အမည္ျဖင့္
စာေပေ၀ဖန္ေရးမ်ား ေရးသည္။
(ဂ)
က်ေနာ္သည္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကြင္းမ်ားသို႔သြားေရာက္သည္။ ေက်ာင္းသားဘ၀က က်ေနာ္သည္ ႐ုပ္ရွင္တြင္စိတ္အား ထက္သန္ သျဖင့္ ျမန္မာအေဆြ၊ ေအ၀မ္း႐ုပ္ရွင္ျခံမ်ားသို႔ သြားေရာက္လည္ပတ္တတ္သည္။ ျမားနတ္ေမာင္၊ ခ်စ္အမွ် စေသာ ႐ိုက္ကူး ေနေသာေနရာမ်ားသို႔ သြားေရာက္ခဲ့ဖူးသည္။ ထိုအခါက ေအ၀မ္းဦးတင္ေမာင္၊ ဦးသုခတို႔မွာ က်ေနာ္ႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီး
သျဖင့္ သြားခြင့္ရျခင္းျဖစ္သည္။
က်ေနာ္သည္ ယင္းစာေပႏွင့္ အႏုပညာေ၀ဖန္ေရးမ်ား လုပ္စဥ္ကတည္းက အႏုပညာႏွင့္ အေတြးအေခၚ (၀ါ) ဒႆနကို
ခ်င့္ခ်ိန္ေ၀ဖန္ ေရးသားရမည္ကို စဥ္းစားမိသည္။
စာေပတြင္ က်ေနာ္က စာေပသစ္ဟု ဆိုလိုက္ေသာအခါ ယင္းစာေပသစ္အယူအဆျဖင့္ ေနာက္ခံကား ေ၀ဖန္ေရး မ်ားကို ေရးလိုက္သည္။ ၁၉၃၉ က ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ အိုးေ၀မဂၢဇင္းတြင္ ေႏြဦးဟူေသာအမည္ျဖင့္ ေခါင္းၾကီး ေရးသည္။ ယင္းေခါင္း ၾကီးပိုင္းမွာ ဒႆနထည့္သြင္းေရးသည္၊ အႏုပညာႏွင့္ စာေပကို ထည့္သြင္းေဖၚျပထားသည္။ ယင္းသည္ အႏုပညာႏွင့္
စာေပအေတြ႔အၾကံဳ ဖူးစ၊ ပြင့္စ သေဘာေပတည္း။
ဒဂုန္တာရာ
၂၄ ၄ ၀၁
0 comments:
Post a Comment