တစ္ညေနခင္း အိမ္ေရွ႕တန္းလ်ား၌ ထုိင္လ်က္ ကြၽန္ေတာ္ စာဖတ္ေနစဥ္ လူငယ္တစ္ဦး ေရာက္လာပါသည္။ သူ႔လက္ ထဲတြင္
ျမ၀င္း (ဒႆန)
ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ “ရသစာေပ၏သေဘာ” စာအုပ္လည္း ပါလာပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္က ထုိလူငယ္အား တန္းလ်ား၌ ထိုင္ရန္ ဖိတ္ေခၚလုိက္ပါသည္။ လူငယ္သည္ တန္းလ်ား၌ ထုိင္ပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ထုိလူငယ္တုိ႔သည္ စကားေျပာၾကပါ သည္။ ထုိလူငယ္က ဦးစြာ စပါသည္။
“ဒီကေန႔ ညေန ဆရာလမ္းေလွ်ာက္ ထြက္ဦးမွာလား”
“ဒီကေန႔ ညေန လမ္းေလွ်ာက္ မထြက္ေတာ့ပါဘူး။ မနက္က ေလွ်ာက္ၿပီးၿပီေလ”
“ဒီလုိဆုိရင္ အေတာ္ပဲ ဆရာ။ ကြၽန္ေတာ္ ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ “ရသစာေပ၏ သေဘာ” စာအုပ္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေျပာစရာ ရွိလုိ႔ပါ”
“ေျပာပါဗ်ာ”
“ဒီလုိပါ ဆရာ။ ရသစာေပရဲ႕အေၾကာင္းကို နားလည္ခ်င္တာနဲ႔ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕“ရသစာေပ၏ သေဘာ” စာအုပ္ကို ဖတ္ေနပါတယ္ ဆရာ။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ေရးဟန္က ေလးေနေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ အထင္ေျပာတာပါ ဆရာ။ ဖတ္ရတာ ခရီး မထြင္ဘူး ဆရာ။ ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီရဲ႔ ေရးဟန္က ဒီကေန႔ ေခတ္ေရးဟန္မ်ဳိး မဟုတ္ဘူးဆရာ”
“ဆရာေဇာ္ဂ်ီက “ရသစာေပ၏ သေဘာ” အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးေတြကို ေရးတဲ့ အခါမွာ တည္ၿငိမ္ ေလးနက္တဲ့ ေရးဟန္နဲ႔ ေရးထားတာပါ။ ဖတ္ေနက် မဟုတ္ရင္ ဖတ္စမွာ တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမယ္။ ဒါေပမယ့္ ႀကိဳးစားၿပီး ဖတ္ပါ။ ခရီးတြင္ သြားပါလိမ့္မယ္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက လူငယ္ေတြကို ရသစာေပရဲ႕ သေဘာကို နားလည္ ေစခ်င္လုိ႔ စာတမ္း သေဘာမ်ဳိး မေရးေတာ့ဘဲ ေဆြးေႏြးတဲ့ ဟန္နဲ႔ ေရးထားတယ္ ဆုိေပမယ့္ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေလးေလးနက္ နက္ ေရးထားတယ္။ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေလးေလးနက္နက္ ေရးထားတယ္ ဆုိေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ ေနရာေတြမွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ဟာသကို လင္းခနဲ လက္ခနဲ ေတြ႔ရတတ္ တယ္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ပေလတုိရဲ႕ Dialogue ေတြကို ဘာသာျပန္ဆုိၿပီးမွ “ရသစာေပ၏ သေဘာ” အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးေတြကို ေရးခဲ့တာ ဆုိေတာ့ အဲဒီ ေဆာင္းပါးေတြ၊ ပေလတုိ နိဒါန္း အရိပ္က လႊမ္းေနတယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္”
“ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ေရြးခ်ယ္ သံုးသပ္ထားတဲ့ ၀တၴဳကလည္း မေဟာ္သဓာ ဇာတ္ေတာ္ႀကီး ၀တၴဳ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေခတ္နဲ႔ အလွမ္းေ၀းေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ့ ေခတ္မွာထြက္တဲ့ ၀တၴဳေတြထဲက တစ္ခုခုကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး သံုးသပ္ျပရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အဖုိ႔ နားလည္ရ လြယ္တာေပါ့”
“ဆရာေဇာ္ဂ်ီ အေနနဲ႔ ျမန္မာစာေပ ေလာကမွာ စံျပဳစံျပထား အပ္တဲ႕ ၀တၴဳကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး သံုးသပ္ျပတာပါ။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြဟာ မေဟာ္သဓာ ၀တၴဳ တစ္ပုဒ္လံုးကို မဖတ္ဘူးတဲ့တုိင္ အဲဒီ ဇာတ္၀တၴဳမွာပါတဲ့ တရားစီရင္ခန္း တစ္ခုခုကိုေတာ့ ဖတ္ဖူး ၾကပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ မေဟာ္သဓာ ဇာတ္ေတာ္ႀကီး ၀တၴဳကို ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ေရြးလုိက္တာပါ”
ဆရာေဇာ္ဂ်ီက မေဟာ္သဓာ ဇာတ္ေတာ္ႀကီး ၀တၴဳကို မူထားၿပီး ျမန္မာစာ သင္ၾကား ပို့ခ်ေနတဲ႕ ဆရာေလးကို ရသ စာေပ သင္ျပပံုသင္ျပနည္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေမးတယ္။ ရသစာေပ သင္ျပပံု သင္ျပ နည္းေတြကို ေဆြးေႏြးတယ္။ ေဆြးေႏြးတဲ့ ေနရာမွာလည္း ဆရာေဇာ္ဂ်ီက သူ႔အျမင္ကို တစ္ဖက္သတ္ လက္ခံႏုိင္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ဆရာေလးဆီမွာ ရွိေနတဲ့ အျမင္ကို ပြင့္ထြက္လာေအာင္ လံႈ႔ေဆာ္ၿပီး ဆရာ ေလးကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆြးေႏြးေစ ပါတယ္။ ႀကိဳးစားၿပီး ဖတ္ၾကည္႕ပါ။ အဲဒီ သေဘာေတြကို ေတြ႔လာပါလိမ့္မယ္။
“ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳးစားၿပီး ဖတ္ပါတယ္ ဆရာ။ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္က ရသစာေပ အခံ အားနည္းလုိ႔လား မေျပာတတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ေကာင္းေကာင္း သေဘာမေပါက္ဘူး ဆရာ”
“ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ရသစာေပနဲ႔ တ္သက္လုိ႔ စာတမ္းေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ေရးခဲ့တယ္ေနာ္။ အဲဒီ စာတမ္းေတြကိုေတာ့ ကိုရင္ ဖတ္ခဲ့ဖူးမွာေပါ့”
“အဲဒီ စာတမ္းေတြကို အထုိက္ အေလ်ာက္ ဖတ္ဖူးပါတယ္ ဆရာ။ “ရသ စာေပ အဖြင့္ႏွင့္ နိဒါန္း” စာအုပ္ထဲမွာ အဲဒီ စာတမ္းေတြကို တစ္ေပါင္းတစ္စည္း တည္း ေတ႔ြရပါတယ္ ဆရာ”
“အဲဒီ စာတမ္းေတြက စာတမ္းပီသေအာင္ ေရးထားတဲ့ စာတမ္းမ်ား ျဖစ္ၾကေလေတာ့ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ခန္႔ခန္႔ညားညား ရွိလွပါတယ္။ ဣေျႏၵႀကီး လွတယ္လုိ႔ ေျပာရင္လည္း ရပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက အဲဒီ စာတမ္းေတြမွာ ေရးထား အခ်က္ေတြကို လူငယ္ေတြ လြယ္လြယ္ကူကူ နားလည္ေအာင္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေရးမွာပဲ ဆုိၿပီး အခုကိုရင္ ဖတ္ေနတဲ့ “ရသ စာေပ၏ သေဘာ” အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါး ေတြ႔တာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ “ရသစာေပ၏ သေဘာ” အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးေတြဟာ “ရသစာေပ အဖြင့္ႏွင့္ နိဒါန္း” စာအုပ္မွာ ပါတဲ့ ရသ စာေပဆုိင္ရာ စာတမ္းေတြကို ဖြင့္ဆုိထားတဲ့ စာတမ္းေတြျဖစ္တယ္လုိ႔ဆုိ ႏုိင္ပါတယ္။
အဲဒီ “ရသစာေပ၏ သေဘာ” အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးေတြမွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ပထမဦးစြာ ရသစာေပနဲ႔ သုတစာေပရဲ႕သေဘာတုိ႔ကို ဖြင့္ဆုိပါတယ္။ ေနာက္ ရသရဲ႕သေဘာတုိ႔ကို ဖြင့္ဆုိပါတယ္။ ရသရဲ႕သေဘာကို ဖြင့္ဆုိတဲ့ ေနရာမွာ သုေဗာဓာ လကၤာရက်မ္းလာ ရသရဲ႕ သေဘာကိုလည္း ဖြင့္ဆုိတယ္။ ေနာက္ ျမန္မာေတြ လက္ခံလာတဲ့ အရပ္သိဇာတ္သိ ရသရဲ႕သေဘာကိုလည္း ဖြင့္ဆုိတယ္။ ေနာက္ ရသစာေပနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ႏွစ္သက္ျခင္းသက္သက္ ကိုေပးတဲ့ ရသစာေပ၊ ပတ္၀န္းက်င္ သတိကို ျဖစ္ေစတဲ့ ရသစာေပ၊ အဲဒီကမွ တစ္ဆင့္ တက္ၿပီး ဘ၀အသိကို ျဖစ္ေစတဲ့ ရသစာေပ တုိ႔ရဲ႕သေဘာကို ဖြင့္ဆုိတယ္။ ေနာက္ ရသ စာေပကို ေလ့လာတဲ့ အခါမွာ ေတြ႔ရတဲ့ ပန္းတုိင္ရသ၊ အိုင္က်င္း ရသတုိ႔ရဲ႕သေဘာကို ဖြင့္ဆုိတယ္။ အဲဒီလုိ ဖြင့္ဆုိၿပီးေတာ့မွ မေဟာသဓာ ၀တၴဳကို ခ်ဥ္းကပ္တာပါ။ အဲဒီ အခ်က္ေတြကို ကိုရင္ သတိျပဳမိမွာေပါ့။
“ပန္းတုိင္ရသနဲ႔ အုိင္က်င္း ရသေတြ ကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ အထုိက္အေလ်ာက္ သေဘာေပါက္တယ္ ဆရာ။ ပန္းတုိင္ ရသ ဆုိတာက စာတစ္ပုဒ္လံုး ဆံုးတဲ႕အခါမွ ရတဲ့ ရသကို ေျပာတာလုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ပါတယ္။ အိုင္က်င္းရသဆုိ တာက စာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ရင္း လမ္းေၾကာင္းမွာ ပါတဲ့ ဇာတ္ခန္း ဇာတ္ကြက္တုိ႔ကို ဖတ္ရာမွ ရလာတဲ့ ရသလုိ႔ သေဘာ ေပါက္ပါတယ္။
“ဒါဆုိ ကိုရင္ သေဘာေပါက္ပါတယ္။ ႀကိဳးစားၿပီး ဖတ္ပါ။ ပိုၿပီး သေဘာေပါက္ လာပါလိမ့္မယ္။ ရသစာေပ၏ သေဘာ” အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးေတြမွာ ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီက ရသ စာေပဆုိင္ရာ စာတမ္းေတြမွာ မေျပာျဖစ္လုိက္တဲ့ အခ်က္ေတြ၊အျခား သိေကာင္းစရာအခ်က္ေတြ အေတာ္မ်ား မ်ားကို ထည့္ၿပီး ေျပာထားပါတယ္။ ရသ စာေပတုိ့၊ ဇာတ္သဘင္တုိ့၊ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ ဗိသုကာတုိ႔ဟာ အႏုပညာဂုိဏ္း၀င္ေတြ ပါ။ ရသအရာမွာ တစ္သေဘာတည္းပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီဟာ ရသစာေပ သေဘာကို ေဆြးေႏြးရင္း တစ္ခါတစ္ခါ ပန္းခ်ီသေဘာကို ဖြင့္ဆုိျပတယ္။ တစ္ခါ တစ္ခါမွာ ဗိသုကာ သေဘာကို ဖြင့္ဆုိျပတယ္။ ကိုရင္ သတိထားမိမွာပါ။ ေနပါဦး ဗ်ာ။ အေၾကာင္း တိုက္ဆုိင္တုန္း“ရသစာေပ ၏ သေဘာ” အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးေတြမွာ ပါတဲ့ ပန္းခ်ီ ေလ့လာနည္းကို ေျပာျပဦး မယ္။ ခဏေစာင့္ဦး။ ဆရာ -ဆရာေဇာ္ဂ်ီ စာေပါင္းခ်ဳပ္ တတိယတဲြကို ယူလုိက္ဦးမယ္။
“ကြၽန္ေတာ့္ဆီမွာ “ရသစာေပ၏ သေဘာ” စာအုပ္ ပါပါတယ္”။ “ကိုရင့္ဆီမွာ “ရသစာေပ၏ သေဘာ” စာအုပ္ပါတာကို သိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႕ ဆရာေျပာခ်င္ တာကို အလြယ္တကူ ရွာလုိ႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာ့ စာအုပ္မွာက အလြယ္တကူ ရွာလုိ႔ ရေအာင္ ေတးမွတ္ထားတာေတြပါ တယ္။ ဆရာ ယူလုိက္ပါဦးမယ္”။ (ကြၽန္ေတာ္သည္ ကြၽန္ေတာ့္ စာၾကည့္ခန္းသို႔ သြား၍ စာအုပ္ဗီ႐ိုမွ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ စာေပါင္း ခ်ဳပ္၊ တတိယတဲြ ယူၿပီး ျပန္ထြက္ လာခဲ့ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ တန္းလ်ားသို႔ ျပန္ေရာက္ လာေသာအခါ လူငယ္က ဤသို႔ စကား ဆက္ပါသည္။)
“အားနာလုိက္တာ ဆရာရယ္။ ဆရာ့ကို ဒုကၡေပးသလုိ ျဖစ္ေနၿပီ”
“ကိစၥမရွိပါဘူးဗ်ာ။ အခုလုိ ေျပာခြင့္ ရတာကိုပဲ ၀မ္းသာလွပါၿပီ။ ဒါကလည္း ကိုရင္ ေရာက္လာလုိ႔ကိုး။ ကိုရင့္ ကိုေက်းဇူး တင္ရမွာပါ။”
(ကြၽန္ေတာ္သည္ “ဆရာေဇာ္ဂ်ီ စာေပါင္းခ်ဳပ္၊ တတိယတဲြကို လွန္ေလွာ၍ ပန္းခ်ီ ေလ့လာနည္း အေၾကာင္းကို ရွာပါသည္။ ေတးမွတ္ထားသျဖင့္ အလြယ္တကူ ေတ႔ြပါသည္။ ေတြ႔သည္ႏွင့္ ဤသို့ စကား ဆက္ပါသည္။)
“ေတြ႔ပါၿပီဗ်ာ။ ဖတ္ျပပါ့မယ္”
ပန္းခ်ီဆရာ တစ္ဦး ေျပာခဲ့ဖူးသည္ကို ကြၽန္ေတာ္ သတိရလာပါသည္။ ဤသို႔ပါ။ ပန္းခ်ီကား တစ္ခုကို ၾကည့္ေသာ အခါ ေရွးဦးစြာ ကားတစ္ခုလံုးကို ၿခံဳ၍ ၾကည့္ပါတဲ့။ ႀကိဳက္စရာ ေကာင္းမေကာင္းကုိ သူ႔စိတ္ထဲ၌ သိႏုိင္ပါလိမ့္မည္တဲ့။ ထုိသို႔ သိမႈရွိ ၿပီးေသာ အခါမွာမူ ႀကိဳက္လွ်င္လည္း ဘာေၾကာင့္ ဆုိသည္ကို လည္းေကာင္း၊ မႀကိဳက္လွ်င္လည္း ဘာေၾကာင့္ဆုိသည္ကို လည္းေကာင္း ဆက္၍ ေလ့လာပါတဲ့။ ေလ့လာေသာ အခါ ပန္းခ်ီကားကို စိတ္ထဲ၌ အပိုင္းခြဲ၍ တစ္ပိုင္းခ်င္း မည္သို႔ ဆက္ေနသည္ကို ေလ့လာလွ်င္ အေျဖထြက္လာ ပါလိမ့္မည္တဲ့။ ထုိမွ်ႏွင့္ မေက်နပ္ပါႏွင့္ ဦးတဲ့။ တစ္ပိုင္းတစ္ပိုင္း အတြင္းရွိ ႐ုပ္ပံု၊ အေသြး၊ အေရာင္၊ အေနအထား စသည္ တုိ႔ကိုလည္း အေသးစိတ္ ေလ့လာပါဦးတဲ့။ အေျဖ ထြက္လာလိမ့္ဦးမည္တဲ့။
အဲဒါ ဆရာ့စာအုပ္ “ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ စာေပါင္းခ်ဳပ္၊ တတိယတဲြ၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၉၃ မွာ ပါတယ္။ ကိုရင္စာအုပ္က သီးသန္႔ ႐ိုက္ထားတာဆုိေတာ့ စာမ်က္ႏွာခ်င္း တူမွာမဟုတ္ဘူး။ စာမ်က္ႏွာကို မွတ္မေနနဲ႔။ ေဆာင္းပါး အမွတ္စဥ္ကိုသာ မွတ္ထား။ ေဆာင္းပါး အမွတ္စဥ္ (၁၅) ဗ်”
“ကြၽန္ေတာ္ အဲဒီလုိ ပါတာကို သတိ မျပဳမိဘူး ဆရာ”
“အလ်ဥ္းသင့္တုန္း ဗိသုကာ အေၾကာင္းကို ဖတ္ျပပါဦးမယ္။ ဆရာ ေစာေစာက ေျပာခဲ့သလုိ ဗိသုကာ ပညာက အႏုပညာ ဂုိဏ္း၀င္ျဖစ္ေလေတာ့ ရသ စာေပ အေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးရင္း ဗိသုကာ အေၾကာင္းနဲ႔ မိတ္ဆက္ ေပးခဲ့တာပါ။ ဆရာ ဖတ္ျပပါ့မယ္။ (ကြၽန္ေတာ္သည္ ဗိသုကာ အေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားေသာ စာမ်က္ႏွာ ကို ရွာ၍ ဖတ္ျပပါသည္။)
ဗိသုကာ ပညာဆုိသည္မွာ ႏွစ္သက္ျခင္း ျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ အသြင္ ေကာင္းေပၚလာေအာင္ အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ရေသာ ပညာျဖစ္ပါသည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခုခုျဖင့္ အေဆာက္အအံု တစ္ခုကို ဆုိၾကသည္။ မ်ဥ္းေထာင္သည္ တက္ႂကြ ျခင္း၊ ၀ီရိယဓာတ္ကို ေဆာင္တတ္သည္ဟု ဆုိၾကသျဖင့္ မ်ဥ္းေထာင္ကို ၀ီရိယမ်ဥ္း ဟုလည္းေကာင္း၊ မ်ဥ္းလ်ားသည္ တည္ၿငိမ္ ခ်မ္းေျမ႕ျခင္း သႏၱဓာတ္ကို ေဆာင္သည္ဟု ဆုိျခင္းေၾကာင့္ မ်ဥ္းလ်ားကို သႏၱမ်ဥ္းဟုလည္းေကာင္း ဆုိလုိက္ၾကပါစို႔။ ထုိအခါ ပရိသတ္၌ ၀ိရရသ၊ သႏၱ ရသ ေပၚလာၾကစိမ့္ေသာငွာ ၀ိရမ်ဥ္းႏွင့္ သႏၱမ်ဥ္းတုိ႔၏ အခ်ဳိးအစားကို သင့္ျမတ္ေအာင္ စီရင္ တတ္ၾကသည္ဟုလည္းဆုိတတ္ ၾကပါေသးသည္တဲ့။
အဲဒါ ဆရာ့စာအုပ္မွာ စာမ်က္ႏွာ ၂၃၈-၂၃၉။ ကိုရင္ကေတာ့ စာမ်က္ႏွာ မွတ္မေနနဲ႔။ ေဆာင္းပါး အမွတ္စဥ္ကိုသာ မွတ္ထားပါ။ ေဆာင္းပါး အမွတ္စဥ္ (၁၉) ပါ။
“ေက်းဇူးပါပဲ ဆရာ။ ကြၽန္ေတာ္ အဲဒါ ေတြကို သတိမျပဳမိခဲ့ဘူး ဆရာ။ အခု ဆရာ ေထာက္ျပေတာ့မွာပဲ သိရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ႀကိဳးစားၿပီး ဖတ္ပါ့မယ္ ဆရာ”
“ဖတ္ပါဗ်ာ။ ဖတ္ရင္း သေဘာ ေပါက္လာပါလိမ့္မယ္။ ေျပာရဦးမယ္။ ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီက “ရသစာေပ၏ သေဘာ” အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးေတြကို ၁၉၇၀ ခုႏွစ္မွာ စၿပီး ေရးပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဆရာ့ အသက္ဟာ ၆၃ ႏွစ္ ရွိပါၿပီ။ ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီဟာ ရသစာေပ၏ သေဘာအခန္း ဆက္ေဆာင္းပါးေတြကို ထံု႔ပုိင္းထံု႔ပိုင္း ေရး ၿပီး “ပညာေလာက စာေစာင္မွာ ထည့္ပါတယ္။ ပညာ ေလာက စာေစာင္ က ၃ လတစ္ႀကိမ္ ထုတ္တဲ႕စာေစာင္ပါ။ အဲဒီလုိနဲ႔ ေရးလာလိုက္တာ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွာ နားသြားပါတယ္။ ရာစု ႏွစ္ ၾကာတယ္လုိ႔ ေျပာရမွာေပါ့။ ဆရာက ၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ေလာက္မွာ “ေဇာ္ဂ်ီ၏ ရသပညာကို ေလ့လာျခင္း”ဆုိတဲ့ က်မ္းကိုစၿပီး ျပဳစုပါတယ္။ ဆရာက်မ္းျပဳစုတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ က “ရသစာေပ၏ သေဘာ” အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးေတြ ေရးေနဆဲ။ဆရာ က်မ္းျပဳရာမွာ “ရသစာေပ၏ သေဘာ” အခန္း ဆက္ ေဆာင္းပါးေတြကို ကိုးကားတယ္။ ဆရာအဲဒီလုိကို ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီ ေတြ႔ေတာ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက မင္းအဲဒီစာတမ္းေတြကို ကိုးကားမယ္ ဆုိရင္ ဆရာ ျပင္ၿပီးသားေတြ ကို ကိုးကားပါကြာလုိ႔ ဆုိၿပီး ျပင္ထားတဲ႕ ပညာေလာက စာေစာင္ေတြကို ထုတ္ေပး ပါတယ္။ ဆရာက ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ျပင္ထား တာကိုၾကည္႕ၿပီး ဆရာျမင္သလုိ ျမင္တယ္။ ဆရာ အမွတ္အသား ျပသလုိျပတယ္။ ဆရာ႕လက္ေရးကလည္း ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီရဲ႔ လက္ေရးန့ဲ ခပ္ဆင္ဆင္။
အဲဒီလုိျမင္လုိက္ေတာ့ မူ ၂ မူ ရသြားတယ္။ ဆရာ့ဆီမွာ စာမူ။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ဆီမွာစာမူ။ ဆရာ့ဆီက မူကို စာေပေလာကက “ရသစာေပ သေဘာ” အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးေတြကို သီးသန္႔စာအုပ္ ႐ိုက္မယ္ဆုိေတာ့ ဆရာက စာေပေလာက ကိုေပးလုိက္တယ္။ စာေပ ေလာကက မ႐ိုက္ျဖစ္ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စာေပႏွင့္ စာနယ္ဇင္း အဖဲြ႔က ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ စာေပါင္းခ်ဳပ္ အတြဲေတြ ႐ိုက္ေနတယ္။ တတိယတဲြမွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕“ရသစာေပ ၏ သေဘာ” အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးေတြ ကို ထည့္မယ္ဆုိေတာ့ စာေပေလာကက ဆရာ့ ဆီက ယူသြားတဲ႕ ဆရာျပင္ထားတဲ႕မူ ကို စာေပႏွင့္ စာနယ္ဇင္း အဖြဲ႔ကို ေပးလုိက္ ပုံေပၚပါတယ္။ “ဆရာေဇာ္ဂ်ီ စာေပါင္းခ်ဳပ္၊ တတိယတဲြ” မွာပါတဲ့ ဆရာ မင္းယုေ၀ရဲ႔ အမွာစာမွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ျပင္ဆင္ တည္းျဖတ္ခ်က္မ်ား ပါ၀င္တဲ့ “ရသစာေပ ၏ သေဘာ” ေဆာင္းပါးမ်ားကို ထိန္းသိမ္း ၿပီး အကူအညီ ေပးခဲ့တဲ့ ကထိက၊ ဦးျမ၀င္း (ဌာနမွဴး၊ ေရနံေခ်ာင္းေကာလိပ္)ကို ေက်းဇူး တင္ပါတယ္လုိ႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
အဲဒီတုန္းက ဆရာက ေရနံေခ်ာင္း ေကာလိပ္မွာ အမႈထမ္း ေနပါတယ္”
“အခုလုိ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေျပာျပတဲ့ အတြက္ ဆရာ့ကို အထူးပဲ ေက်းဇူး တင္ပါတယ္။ အခု ဆရာနဲ႔ ေဆြးေႏြးလုိက္ရေတာ့ “ရသစာေပ၏ သေဘာ” ကို ႀကိဳးစားၿပီး ဖတ္မယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ေတြ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳးစားၿပီး ဖတ္ပါ့မယ္။ ဖတ္ၿပီးေတာ့မွ ဆရာ့ဆီ လာၿပီး ဆရာနဲ႔ ေဆြးေႏြးပါဦးမယ္”
“လာခဲ့ပါဗ်ာ။ စာေပသေဘာ၊ ခါခါ ေျပာလည္း ေမာသည္ မထင္၊ ေျပာခ်င္ခ်င္” ဆုိတဲ့ စကားလုိ စာေပအေၾကာင္း ေျပာရတာ မေမာပါဘူးဗ်ာ။ ေျပာစရာေတြ ကလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေသးသဗ်”
ထုိ႔ေနာက္ ထိုလူငယ္သည္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ႏႈတ္ဆက္၍ ၾကည္ႏူး ၀မ္းေျမာက္စြာ ျပန္သြားပါသည္။









“အမာသည္ အေပ်ာ့မဟုတ္
အျဖဴသည္ အမည္းမဟုတ္
အေျဖာင့္သည္ အေကာက္မဟုတ္
အမာကို မေပ်ာ့ေစႏွင့္
အေျဖာင့္ကို မေကာက္ေစႏွင့္”



0 comments:
Post a Comment