'အဘိဓာန္ဆရာ' ဆိုတာ ေတြ႕ရွိသမွ် စကားလံုးေတြကို ယဥ္တယ္႐ိုင္းတယ္ မေရြး အနက္ဖြင့္ အဓိပၸာယ္ေပးတဲ့ ပညာရွင္ပါ။ ေဝါဟာရေတြကလည္း စကားေဟာင္းေခၚ ေပါရာဏသံုး စကားေတြလဲရွိ၊ ေခတ္အေလ်ာက္ လိုအပ္လို႔ တီထြင္သံုးႏႈန္းရတဲ့ ေခတ္ေပၚစကား ေတြလည္းရွိ၊ သိပၸံပညာ၊ စက္မႈနည္းပညာ စတဲ့ ပညာရပ္အသီးသီး အတြက္သံုးရတဲ့ ေဝါဟာရ ထူးေတြလည္း ရွိတာမို႔ စကားလံုးျဖစ္လာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ အဘိဓာန္ဆရာက အနက္ဖြင့္ဖို႔ အားထုတ္ ရပါေတာ့တယ္။
ေရွးဦးစြာ စကားလံုးေတြကို စုရေဆာင္းရတယ္။ ေဝါဟာရ ကတ္ျပားေပၚမွာ တင္ရတယ္။ စကားလံုး ထုတ္ယူရာ စာနယ္ဇင္းမ်ား၊ က်မ္းကိုး က်မ္းကားမ်ားကို မွတ္သားရတယ္။ အသံုးအႏႈန္း ဘယ္လို သံုးသလဲဆိုတဲ့ အေထာက္အထားေတြကို အေျချပဳၿပီး သကာလ အဆိုပါ စကားလံုးရဲ႕ အနက္ကို တိတိက်က် အဓိပၸာယ္ ေပၚလြင္ေအာင္ ေဖာ္ထုတ္ၿပီး အနက္ဖြင့္ဆိ္ု ရပါတယ္။ အဘိဓာန္ဆိုတာ အလြန္လက္ဝင္တဲ့ အလုပ္လဲျဖစ္၊ အလုပ္လည္း မ်ားလွတဲ့အတြက္ အဘိဓာန္ပညာရွင္ ဆိုတာ ထမင္းေမ့၊ ဟင္းေမ့၊ က်မ္းဂန္ မ်ဳိးစံုၾကားမွာ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပိုက္ ရရွာပါတယ္။
က်မ္းစကား၊ ဘန္းစကား၊ နန္း စကား၊ လမ္းေဘးစကားမက်န္ အကုန္ အစင္မွတ္သား၊ စုေဆာင္း၊ အနက္ဖြင့္ရတဲ့ တာဝန္ဟာ အလြန္ႀကီးတဲ့ အေလ်ာက္ ပညာရွင္ေတြ တစ္ဆက္ၿပီးတစ္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္း လုပ္ေဆာင္ၾကရၿမဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အဘိဓာန္ပညာရွင္ ရယ္လို႔လက္ခ်ဳိးေရတြက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ရွားရွားပါးပါးရွိပါတယ္။ အဘိဓာန္ပညာရွင္ေတြ 'တစ္ပံုႀကီး'လို႔ ဝင့္ဝင့္ၾကြားၾကြား မဆိုသာပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္ လက္လွမ္းမီသမွ်ထဲက ထူးခြၽန္တဲ့ အဘိဓာန္ဆရာ တစ္ဦး အေၾကာင္းကို အထူး တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕က အဘယာရာမ ဆရာေတာ္ အရွင္အဂၢဓမၼာ ဘိဝံသ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ မင္းတုန္း လက္ထက္ ခန္႔က ေမြးဖြားခဲ့သူဆိုေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း(၁၂ဝ)ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။
ျမန္မာသကၠရာဇ္ (၁၂၄ဝ)ခု၊ တေပါင္းလဆန္း(၁၁)ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔မွာ ျမင္းၿခံ ၿမိဳ႕နယ္၊ ဗလံုရြာ၊ ဦးေရႊစင္၊ ေဒၚေရႊမွဲ႕တို႔က ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။ ငယ္နာမည္ ေမာင္ဖိုး သင္တဲ့။ ဦးရီးေတာ္သူ အရွင္နႏၵမဥၨဴက ပညာသင္ေပးၿပီး ေနာင္အခါ မႏၲေလးဘုရားႀကီး တိုက္မွာေနၿပီး စာေပသင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။
ဘုရားႀကီးဆရာေတာ္ ေရႊေရးေဆာင္တိုက္၊ မိုင္းခိုင္းဆရာေတာ္၊ မိုးထားသာသနာ ပိုင္ဆရာေတာ္တို႔ထံမွာ ပညာဆည္းပူးခဲ့တယ္။ ရဟန္းျဖစ္ေတာ့ ပခုကၠဴ၊ ေရစႀကိဳဆရာ ေတာ္ထံ နိကာယ္ငါးရပ္ ပိဋကတ္တို႔ကို ဆံုးခန္းတိုင္သင္ယူခဲ့တယ္။ မဟာဝိသုတာရာမ တိုက္မွာ စာခ်ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အေရွ႕ခင္မကန္ ဆရာေတာ္ထံမွာလည္း အဘိဓမၼာညဝါ က်မ္းမ်ားလိုက္ခဲ့တယ္။
ေနာက္ၿပီး အေရွ႕ဝိသုဒၶါ႐ံုဆရာေတာ္ထံမွာ မာဂဓသကၠတ က်မ္းဂန္အဝဝကို က်က်နန ဆည္းပူးတယ္။ ပညာလိုလားတဲ့ ဆရာေတာ္ဟာ သီရိလကၤာ ကိုလံဘိုကိုၾကြၿပီး မာဂဓ သကၠတက်မ္းမ်ား ေလ့လာျခင္း၊ ပို႔ခ်ျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ခဲ့တယ္။ ေမာဂၢလန္ နိႆယနဲ႔ အဘိဓာန္နိႆယသစ္က်မ္း တို႔ကို ျပဳစုခဲ့တယ္။ ေနာက္မႏၲေလးစိန္ပန္းရပ္မွာ အဘယာရာမ ေရႊဂူတိုက္ကို ဦးစီး တည္ေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာသာျပန္၊ သကၠတစာဝါပို႔ခ်၊ က်မ္းမ်ားျပဳစု၊ ထုတ္ေဝစတဲ့ စာေပလုပ္ငန္းေတြကို မနားမေန ေဆာင္ရြက္ေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။
ဒုတိယကမၻာစစ္ အတြင္းမွာပဲ မလစ္မဟင္း စာေပပို႔ခ်ျခင္း၊ မြန္စာေပသင္ယူျခင္း၊ စစ္ကိုင္း၊ မင္းကြန္း၊ တံတားဦးစတဲ့ စစ္ေဘးလြတ္ရာ ေျပာင္းေရႊ႕ သီတင္းသံုးျခင္း၊ ေရာက္ရာ အရပ္တြင္ စာေပတာဝန္၊ တည္းျဖတ္မႈတာဝန္၊ က်မ္းစာျပဳစုမႈတာဝန္ စတဲ့တာဝန္ေတြကို မညည္းမညဴ ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ၿပီးေနာက္ စစ္ကိုင္းေတာင္ ဥမင္ကိုးဆယ္ ေရႊဥမင္ ေက်ာင္းႀကီးမွာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာသကၠရာဇ္ (၁၃ဝ၅)ခု၊ ျပာသိုလဆန္း(၃)ရက္ ေန႔မွာပါ။
အဲဒါကေတာ့ အလြန္ဝီရိယ ႀကီးမားလွတဲ့ အဘိဓာန္ သုခမိန္ႀကီးရဲ႕ ဘဝပံုရိပ္ တေစ့တေစာင္းပါ။ အဘယာရာမ ဆရာေတာ္ သကၠတ ကြၽမ္းက်င္ပံုနဲ႔ စပ္လ်ဥ္းၿပီး ယခု ေထရဝါဒ ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ အရွင္သီလနႏၵာဘိဝံသ တင္ျပထားတဲ့ စာတမ္းကလည္း အလြန္ျပည့္စံုၿပီး ၾကည္ညိဳဖြယ္ ပညာဂုဏ္ကို ေပၚလြင္ေစပါတယ္။ သူ႕ဆရာရဲ႕ ရာျပည့္ ပူေဇာ္ပြဲမွာ ဖတ္တဲ့စာတမ္းပါ။ အဘိဓာန္ျပဳစုပံုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ခိုင္ခိုင္မာမာ တင္ျပထားပါတယ္။
ဆရာေတာ္ျပဳစုတဲ့ (၁၇)က်မ္း၊ တည္းျဖတ္တဲ့ က်မ္း(၈)က်မ္း၊ လက္စြဲျပဳက်မ္း (၂၂)က်မ္းတို႔ဟာလည္း အံ့ဘနန္းပါ။ ပထမ အဘယာရာမ လက္စြဲက်မ္းေတြ အစခ်ီရရင္ေတာ့ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ မကၡရာမင္းသားႀကီးက စရမယ္ထင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေက်ာ္ေအာင္စံထား ဆရာေတာ္ လို ေဝါဟာရတၴ ပကာသနီက်မ္းျပဳ ဆရာ၊ ျမန္မာအဂၤလိပ္ အဘိဓာန္ကို ေႏွာင္းလူေတြ အားကိုးရေလာက္ေအာင္ ျပဳစုခဲ့တဲ့ ခရစ္ယာန္သာသ နာျပဳဆရာႀကီး ယုဒသန္စတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ အနည္းငယ္မွ်ကိုပဲ မ်က္စိထဲ ျမင္ေယာင္ေယာင္ ရွိပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ကိုလိုနီေခတ္ထဲမွာ ဆိုရင္ ဘာသာစကား ပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဝဇီရ ဗုဒၶိဦးဖိုးစိန္၊ ပါ႒ိ-သကၠတ-အဂၤလိပ္ အဘိဓာန္က်မ္းျပဳ ဦးဟုတ္စိန္နဲ႔ ပါဠိ အဘိဓာန္ဆရာ လယ္တီပဏ႑ိတ ဦးေမာင္ႀကီး တို႔ကို ျမင္မိတယ္။ အဘိဓာန္သမားဟာ စာေပေလာက၊ က်မ္းေလာကမွာပဲ ေခါင္းမေဖာ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ နစ္ျမဳပ္ၿပီး အလုပ္လုပ္ရတာ မဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ တခဏ အလုပ္လည္းမဟုတ္၊ တစ္ဘဝအလုပ္။
ဂ်ပန္ေခတ္နဲ႔ လြတ္လပ္ေရးေခတ္မွာေတာ့ အဘိဓာန္လုပ္ငန္းကို တစိုက္မတ္မတ္ လုပ္တဲ့ ဆရာဦးဝန္ေခၚ မင္းသုဝဏ္က အထင္ရွားဆံုးပါ။ သူကလည္း ေအာက္စဖို႔ တကၠသိုလ္တို႔မွာ အဘိဓာန္ပညာရပ္ကို ေဇာက္ခ်ၿပီး ဆည္းပူးေလ့လာခဲ့တဲ့ ပညာရွင္ မဟုတ္လား။ အဘိဓာန္အေၾကာင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ 'မွတစ္ပါး အျခားမရွိၿပီ' ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကိုး။
ဆရာျပဳစုခဲ့တဲ့ 'တကၠသိုလ္ ျမန္မာသတ္ၫႊန္းက်မ္း' တို႔ို ျမန္မာအဘိဓာန္ (ကႀကီးမွ ဆလိမ္အထိ)ဆိုတဲ့ က်မ္းေတြဟာ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ လက္ကသံုး ေတာင္ေဝွး ဆိုတာ အမ်ားသိၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာေဝါဟာရ အဖြင့္က်မ္း (ပံုမႏွိပ္ရေသး)နဲ႔ ျမန္မာ သတ္ပံု မိတ္လင္စံု၊ ျမန္မာေဝါဟာရ သတ္ပံုဆရာႀကီး ဦးအုန္းေရႊရဲ႕ မွတ္ခ်က္စကားနဲ႔ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ဆရာဦးဝန္က ''တင္ျပလိုက္ၿပီဆိုတဲ့ ေဝါဟာရ အနက္တစ္ခုကို ဘယ္ပညာရွင္ကမွ ေစာဒကတက္မယ္လို႔ မႀကံေလနဲ႔ေတာ့။ သူ႕ေလာက္ေထာင့္စံု၊ က်မ္းစံု၊ လက္ကုန္ႏိႈက္ထားတဲ့ ပညာရွင္မရွိႏိုင္ေတာ့ဘူး''တဲ့။
ေနာက္ေဖာ္ျပခ်င္ေသးတဲ့ ပညာရွင္ႀကီးကေတာ့ ေက်ာက္စာဝန္ ဦးဖိုးလတ္ လတ္ပါ။ သူ႕ရဲ႕ ျမန္မာေဝါဟာရအဖြင့္က်မ္းေတြကို ျမည္းစမ္းၾကည့္႐ံုနဲ႔ သူ႕ရဲ႕ပညာဂုဏ္ကို ႐ိုေသေလာက္ပါတယ္။ ျမန္မာစကားနဲ႔ ႏွီးႏြယ္တဲ့ တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားေတြကိုပါ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာ တင္ျပထားတဲ့ က်မ္းေကာင္းက်မ္းမြန္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္သက္လံုး ဆည္းပူးခဲ့တဲ့ ေခြၽးႏွဲစာရတနာေတြကို ျမန္မာစာခ်စ္သူတို႔ကို ျဖန္႔ေဝေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ပါဠိ-ျမန္မာမွာ ဆရာႀကီးတစ္ဆူ ပါရဂူေျမာက္ ဆိုရေလာက္တဲ့ ဆရာႀကီး ဒဂုန္ဦးထြန္းျမင့္ရဲ႕ ပါဠိသက္ေဝါဟာရ အဘိဓာန္ႀကီး ကလည္း ေက်ာက္ထီးတႏၲဳ အေလးျပဳရတဲ့ အဘိဓာန္တစ္ဆူပါ။ အျခား ေပါရာဏ အဘိဓာန္ဆရာ ေမွာ္ဘီဆရာသိန္း ႀကီး၊ ကဗ်ာဖြဲ႕နည္း က်မ္းဆရာ ဦးတင့္ေဆြ စသည္တို႔လည္း ရွိေလေသးရဲ႕။
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ႏွစ္တစ္ရာျပည့္ စာတမ္းကို ဖတ္မိတာနဲ႔ အလြန္ေလးစား ၾကည္ညိဳဖြယ္ ေကာင္းလွတဲ့ အဘိဓာန္ သုခမိန္ဆရာေတာ္ႀကီး အေၾကာင္း တစြန္းတစမွ် သိခြင့္ရေအာင္ ေသာတရွင္တို႔ကို ေဝငွလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့တြင္းထြက္ ရတနာ စိန္ႀကီးတစ္လံုးလို႔ ဆိုပါရေစေတာ့။ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
(၁ဝ၊၆၊၂ဝဝ၄)
0 comments:
Post a Comment