Wednesday, September 22, 2010

ဗမာ့ေခတ္၊ ေၾကးမံုမွ ေခတ္ၿပိဳင္သို႔...အပိုင္း(၂)

မင္းေဆြသစ္ / ၁၂ ေမ ၂၀၀၈

(က)

“ဂ်ာနယ္မွ သတင္းစာသုိ႔”

၁၉၅၆ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာ (၂၂) ရက္။

ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာ တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာအျဖစ္မွ ႏုတ္ထြက္ခဲ့ၿပီး သူသည္ ေၾကးမံုဂ်ာနယ္အား ၁၉၅၆ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ (၂၂) ရက္ေန႔တြင္ စတင္ထုတ္ေ၀၏။ အပတ္စဥ္ထုတ္သည့္ ဂ်ာနယ္ျဖစ္သည္။ ဂ်ာနယ္က အပတ္စဥ္ေစာင္ေရ (၄,၅၀၀) ခန္႔သာ ကုန္သည္။ မျမတ္သည့္ အျပင္ အနည္းငယ္ပင္ ႐ႈံးေသးသည္။ ထိုစဥ္က ဂ်ာနယ္မ်ားသည္ မဂၢဇင္းႏွင့္ သတင္းစာမ်ား အၾကား၌ ညႇပ္ေန၏။ (၅) လခန္႔ ထုတ္ၿပီးေနာက္ ေၾကးမံုဂ်ာနယ္အား ရပ္၍ ေၾကးမံုသတင္းစာ အျဖစ္ထုတ္ရန္ သူ ဆံုးျဖတ္လုိက္ရ၏။



ေၾကးမံုသတင္းစာက တဦးတည္းပိုင္ သတင္းစာမဟုတ္။ အစုစပ္ပိုင္ သတင္းစာအျဖစ္ ထုတ္ေ၀
၏။ ဦးပြင့္ေကာင္း၊ မြန္စံလႈိင္ တုိ႔လည္း အစုရွယ္ယာပါ၀င္ၾက၏။ (ဦး)ခင္ေမာင္ရီ၊ ဦးေသာ္၊ ဆရာ
ဇ၀နတုိ႔က ေၾကးမံုတြင္ ကိုယ္တုိင္လည္း လုပ္ၾကၿပီး ရွယ္ယာလည္း ပါ၀င္ၾကသည္။ ပင္တုိင္ ေဆာင္းပါးရွင္မ်ားအျဖစ္ ေဒါက္တာေအးေမာင္၊ ေရႊဥေဒါင္း၊ ဇ၀န၊ ေမာင္ထင္၊ သိန္းေဖျမင့္၊ တက္တိုး၊ တင့္တယ္၊ မာလာ၊ သန္းေဆြ၊ သာဂဒိုးတုိ႔ ေရးၾက၏။ ဆရာသုခက အပတ္စဥ္ ၀တၱဳတုိ ေရး၏။ ကာတြန္း႐ုပ္ေျပာင္မ်ားအား ကာတြန္းဦးေဖသိန္းႏွင့္ ဦးသန္းႂကြယ္တုိ႔က ဆြဲ၏။
၁၉၅၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၁၇) ရက္ေန႔တြင္ ေၾကးမံုသတင္းစာအား သူ ဦးစီး၍ စတင္ထုတ္၏။

(ခ)

“ဒုတိယမယားအလိုရွိသည္”

၁၉၅၇ ခုႏွစ္၊ မတ္လ။

၁၉၅၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၁၇) ရက္ေန႔တြင္ သူသည္ ေၾကးမံုသတင္းစာအား ဦးစီး၍ စတင္ထုတ္ေ၀၏။ ထုိစဥ္က ေၾကးမံုတြင္ သူပင္ အယ္ဒီတာ၊ သူပင္ သတင္းေထာက္၊ သူပင္ ဓာတ္ပံုဆရာ၊ သူပင္ မန္ေနဂ်ာ၊ သူပင္ ထုတ္ပိုးသူ။ တဦးတည္း ေသတၱာေမွာက္ လုပ္ေနရသည္။ ထုိစဥ္က သူ႔အသက္ သည္ (၃၁) ႏွစ္ခန္႔သာ ရွိေသး၏။

ေၾကးမံုထြက္ၿပီး တလခန္႔ တြင္ ရန္ကုန္ထုတ္သတင္းစာမ်ား၌ ထူးဆန္းေသာ ေၾကာ္ျငာတပုဒ္ပါ လာ၏။
“ဒုတိယမယားအလုိရွိသည္”
ေၾကာ္ညာက “သူ႔၌ မယားရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း က်န္းမာေရးအေျခအေနအရ ဒုတိယ မယား လုိအပ္ပါသည္။ ဒုတိယမယားအျဖစ္ ဖူးစာဆံုလိုသူမ်ား တာေမြစာတုိက္မွတဆင့္ “ဖူးစာရွင္” သို႔ဟု စာေရးဆက္သြယ္ၾကပါ”
ဤေၾကာ္ျငာအား လူအမ်ား စိတ္၀င္စားၾက၏။ ထို႔အတူ ေၾကးမံံု၏ ေသတၱာေမွာက္ “သူ”လည္း စိတ္၀င္စား၏။ သို႔ျဖင့္ သတင္းအစအားလုိက္၏။

ေၾကာ္ျငာရွင္က ျမန္မာေအးေဆးတုိက္ပိုင္ရွင္ “ေဆးဦးေအးေမာင္” ျဖစ္သည္။ ေနာက္ေန႔ မ်က္ႏွာ ဖံုးသတင္းအတြက္ သူသည္ ဓာတ္ပံုဆရာ ကိုေရႊေမာင္အား ေခၚ၍ ေရေက်ာ္ရွိ ဦးေအးေမာင္ တုိက္သို႔ သြား၏။ ဦးေအးေမာင္ႏွင့္ ေတြ႔၏။ ေမးျမန္း၏။ ဓာတ္ပံု႐ုိက္၏။ ေလွ်ာက္လႊာတင္သည့္ ဖူးစာရွင္ စာမ်ားအား ၾကည့္၏။

အားလံုးၿပီးစီးၿပီးေနာက္ သူတုိ႔ ေၾကးမံုတုိက္သို႔ ျပန္ခဲ့ၾက၏။ ေၾကးမံုအဖုိ႔ မ်က္ႏွာဖံုးသတင္းထူး တပုဒ္ရၿပီ။ သတင္းစာဖတ္သူမ်ားအဖို႔ ရႊင္ၿပံဳးဖြယ္ ဟာသဆန္ေသာသတင္း။ ၿပီးလွ်င္ အညႇီ အေဟာက္ အနံ႔မ်ားလည္း ပါေသး၏။ ထုိစဥ္က ဗမာ့ေခတ္တြင္ ၃-၄ လ ေရးခဲ့ရေသာ “သာဗိႏၵ” သတင္းႀကီးကဲ့သို႔ ေၾကးမံုသည္လည္း ဤသတင္းအား ေ၀ေ၀ဆာဆာ အခန္းဆက္ေရးႏုိင္မည္။

ဤအေတြးႏွင့္ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ေပ်ာ္၏။ တုိက္သို႔ေရာက္ၿပီး ဓာတ္ပံုမ်ားအား ေဆး၏။ ဓာတ္ပံု မ်ားမွာလည္း ေကာင္းလွ၏။

ေနာက္တေန႔ ေၾကးမံုတြင္ ေ၀ေ၀ဆာဆာပါေတာ့မည္။ ေၾကးမံုတေစာင္တည္းကိုယ္ပိုင္ “ထူးဦး” သတင္းအျဖစ္ ေဖာ္ျပႏုိင္ေပေတာ့မည္။ အေတြးျဖင့္ ပီတိျဖစ္ေနမိ၏။

ညေန (၅) နာရီခန္႔တြင္ “ထြန္း” ေန႔စဥ္သတင္းစာမွ သတင္းေထာက္ ကိုတင္ေမာင္ႀကီးမွ သူထံသို႔ တယ္လီဖုန္းဆက္ၿပီး “ယိ” ၏။
“ေဟ့ေကာင္ မင္းက ႀကိတ္ၿပီး ႀကံသြားတာကိုးကြ” ေျပာၿပီး ဖုန္းခ်သြား၏။

သူသိလုိက္ၿပီ။ ေၾကးမံု၏ “ထူးဦး” သတင္းအား ထြန္းေန႔စဥ္မွလည္း ရသြားၿပီ။ သူ၏ “ထူးဦး” သတင္းႀကီးသည္ ထြန္းေန႔စဥ္တြင္လည္းပါလာမည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္...ေၾကးမံု၏ “ထူးဦး” သတင္းသည္ “ထူးဦး” မျဖစ္ေတာ့... သာမန္သတင္းမွ်သာ ျဖစ္ေပေတာ့မည္။ ေတာက္ ....။ ဒီသတင္း ထြန္းေန႔စဥ္မွာ မပါေစရဘူး။ ေၾကးမံုတေစာင္တည္းမွာပဲ ပါရမယ္။ သူဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်၏။ ၿပီးလွ်င္ ေၾကးမုံႏွင့္ ထြန္းေန႔စဥ္ သတင္းစာတုိက္တုိ႔၌ အလုပ္လုပ္ေနသည့္ စက္ဆရာ တဦးအား ေစခိုင္း၏။
“ထြန္းေန႔စဥ္ရဲ့ မ်က္ႏွာဖံုးေဖာင္ကိုၿဖိဳကြာ...”

(ဂ)

စိန္ဓားေျမႇာင္

၁၉၅၇ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ...။

ဇြန္လ (၄) ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္း၌ ေဆးလိပ္ခံုပိုင္ရွင္သူေဌး ေဒၚစိန္ၫြန္႔ အိမ္အား ဓားျပတုိက္၏။ စိန္၊ ေရႊ၊ ေငြ (၆) သိန္းေက်ာ္ဖိုးမွ် ပါသြား၏။

ေနရာက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္။ တန္ဖုိးက မ်ား၏။ တုိက္ပံုက ပိရိေသသပ္သည္။ ထုိအခ်ိန္၌ ဓားျပ တုိက္မႈသတင္းသည္ သတင္းႀကီးျဖစ္၍ေနသည္။

ရဲတုိ႔က ဓားျပဗိုလ္အား ဇြန္လ (၉) ရက္ေန႔တြင္ပင္ဖမ္းမိခဲ့၏။ ဓားျပဗိုလ္က “စိန္ဓားေျမႇာင္” ျဖစ္ သည္။ စိန္ဓားေျမႇာင္က နာမည္ႀကီး ဓားျပဗိုလ္ျဖစ္သည္။ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီ၏ မႏၲေလးေတာင္ အလွဴေငြတုိက္အား ဓားျပတုိက္မႈမွ စ၍ ဓားျမမႈေပါင္းမ်ားစြာအား က်ဴးလြန္ခဲ့သူ...။

ဤသတင္းအား သတင္းစာမ်ားက ေဖာ္ျပၾက၏။ ေၾကးမံုသည္လည္း ဤသတင္းအား ေဖာ္ျပမည္။ သို႔ေသာ္... သတင္းဓာတ္ပံုႏွင့္ ေဖာ္ျပလို၏။ သို႔ႏွင့္ရဲမ်ားကို စိန္ဓားေျမႇာင္၏ ဓာတ္ပံုေတာင္း၏။ မရ...။

သူ...စဥ္းစားႀကံဆရၿပီ။

“စိန္ဓားေျမႇာင္” က ဓားျပဗိုလ္ မျဖစ္မီ ေဆးဆရာ ဆရာသိန္းျဖစ္ခဲ့၏။ ေဆးဆရာအဖြဲ႔တြင္ ဆရာ သိန္း၏ဓာတ္ပံု ရွိႏုိင္မည္။
သူ... ေရေက်ာ္ရွိ ေဆးဆရာအဖြဲ႔သို႔ သြားၿပီး ဆရာသိန္း၏ ပံုအား ရွာ၏။ မေတြ႔ခဲ့....။ ေဆးဆရာ အဖြဲ႔က သူ႔အားအႀကံေပး၏။ ေဆးဆရာမ်ားအားလံုး အစိုးရ၏ က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးဌာနတြင္ မွတ္ပံုတင္ၾကရ၍ အစုိးရထံတြင္ ရွိႏုိင္မည္။

သူ...တုိင္းရင္း-ျမန္မာ ေဆးဆရာအဖြဲ႔ မွတ္ပံုတင္႐ုံးသို႔ သြား၏။ အရာရွိက အထက္မွ ခြင့္ျပဳ ခ်က္မရဘဲ ဖိုင္မ်ားအား မျပႏုိင္ပါဟု ဆုိျပန္၏။ သူ က်န္းမာေရး၀န္ႀကီးထံသို႔ ေျပးရျပန္၏။
ထုိစဥ္က က်န္းမာေရး၀န္ႀကီးက ေဒါက္တာ စိန္ဘန္း။

ေဒါက္တာစိန္ဘန္းႏွင့္ ေတြ႔ရန္ ေစာင့္ရျပန္၏။ ေတြ႔ခြင့္ရေတာ့ ၀န္ႀကီးက ေစ်းဆစ္ေနသည္။ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးက ေထာက္ခံရင္ ေပးမည္ဟု ဆုိ၏။ သူ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးထံသို႔ သြား ျပန္သည္။ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးက သခင္ခ်စ္ေမာင္ျဖစ္သည္။ သခင္ခ်စ္ေမာင္ႏွင့္သူေတြ႔၏။ ရွင္းျပ၏။ သခင္ခ်စ္ေမာင္က သေဘာတူၿပီး ေဒါက္တာစိန္ဘန္းထံ စာေရးေပးလုိက္၏။ သူ ေဒါက္တာစိန္ဘန္းထံ ျပန္လာျပန္၏။ ေဒါက္တာ စိန္ဘန္းက မွတ္ပံုတင္ အရာရွိထံ စာေရး ေပးလုိက္၏။

“ယခုစာပါသူ ေၾကးမံုသတင္းေထာက္အား လိုရာပံု ထုတ္ျပလုိက္ပါ”
မွတ္ပံုတင္႐ုံးမွ ဖုိင္မ်ားအား သူၾကည့္ခြင့္ေတာ့ရၿပီ။ သို႔ေသာ္။ မွတ္ပံုတင္ထားသည့္ ေဆးဆရာ ေပါင္းက (၂၂,၅၈၃) ဦး။ အမည္ အကၡရာ မစဥ္ထား။ ေကာက္႐ိုးပံုထဲ အပ္ရွာရသည္ကဲ့သို႔...။

အခ်ိန္က မြန္းလြဲ (၂) နာရီခြဲရွိၿပီ။ ဆရာသိန္းအမည္ခံ ေဆးဆရာမ်ားကလည္း ရွိေသး၏။ ဓားျပ ဗိုလ္ ဆရာသိန္းဆုိသူအားလည္း ျမင္ဖူးသည္မဟုတ္။ မတတ္ႏိုင္။ ဖိုင္တခုၿပီး တခုဖြင့္၏။ တရြက္ၿပီး တရြက္ လွန္၏။ ဓာတ္ပံုတပံုၿပီး တပံုၾကည့္၏။ မေတြ႔ေသး။ ႐ုံးဆင္းခ်ိန္ေရာက္ၿပီ။ ႐ုံးအရာရွိ ျပန္၍သြားၿပီ။ ႐ုံးစာေရးတဦးအား အေစာင့္အျဖစ္ ထားခဲ့၏။ ႐ုံးစာေရးအား လက္ဖက္ရည္တုိက္၍ ဆြဲထားရသည္။

ညေန (၅) နာရီခြဲၿပီ။ သူၾကည့္ၿပီးသည့္ဖိုင္ကား ႏွစ္ေသာင္းျပည့္လုၿပီ။ ဆရာသိန္းအား မေတြ႔ေသး။ သူ႔အနံ႔အား ရၿပီး ဗမာ့ေခတ္ႏွင့္ အျခားသတင္းတုိက္တို႔မွ သတင္းေထာက္မ်ား ေရာက္လာၾက၏။ သူတုိ႔လည္း ဓားျမဗိုလ္ ဆရာသိန္း၏ ဓာတ္ပံုအား ရွာၾကမည္။ သူကား သူ႔ၾကည့္ၿပီးသား ဖုိင္ႏွစ္ ေသာင္းခန္႔ အပံုအား ေနာက္ေရာက္လာသည့္ သတင္းေထာက္မ်ားအား ရွာရန္ အပ္လုိက္၏။ ထိုအထဲတြင္ ဆရာသိန္းမရွိ။ သူတုိ႔က မသိရွာ။ ရွာၾက၏။ သူမၾကည့္ရေသးေသာ ဖုိင္အား ဆက္၍ ရွာသည္။

ညေန (၆) နာရီ...။
ေတြ႔ၿပီ။

၁၁၊၁၊၁၉၅၆ ေန႔စြဲျဖင့္ မွတ္ပံုတင္ထားသည့္ ဆရာသိန္း၏ပံု...။ ကိုယ္ေရးအေၾကာင္းအရာ အစံု လည္းပါ၏။ အျခားသတင္းေထာက္မ်ားကမူ သူရွာၿပီးသား ဆရာသိန္း မပါရွိသည့္ ဖုိင္မ်ားအား ကုန္း၍ ရွာေနၾကဆဲ ....။

သူ ဘာလုပ္မည္နည္း...။ မေပးႏုိင္။ သူ တေန႔ကုန္ ပင္ပန္းႀကီးစြာ လံု႔လျပဳထားခဲ့ရမႈအား ခြဲမေပး ႏုိင္။

သူ ဓားျပဗိုလ္ ဆရာသိန္း၏ ဖိုင္အား ပိုက္၍ ႐ုံးခန္းအတြင္းမွ ျပတင္းေပါက္အား ေက်ာ္ၿပီး ထြက္ခဲ့၏။ ေၾကးမံုတုိက္သို႔ သူျပန္ေရာက္ေတာ့ ညေန (၆း၄၅) မိနစ္ရွိၿပီ။ ဓာတ္ပံုအား ခ်က္ခ်င္း “ဘေလာက္” လုပ္သည္။

ည (၈) နာရီခန္႔တြင္ ဗမာ့ေခတ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးအုန္းခင္က လူလႊတ္၍ ဓားျပဗုိလ္၏ဓာတ္ပံုအား ဗမာ့ေခတ္သို႔လည္း ေပးရန္ သူ႔ထံမွ ေတာင္း၏။ သူမေပး။ ျငင္းလုိက္သည္။ ဦးအုန္းခင္ကလည္း လက္မေလ်ာ့ က်န္းမာေရး ၀န္ႀကီးထံ သြား၍တုိင္သည္။ ၀န္ႀကီးက အစိုးရပိုင္ပံုျဖစ္၍ ဗမာ့ေခတ္ ကိုလည္းေပးရန္ သူ႔ထံ စာပို႔သည္။ ဖုန္းဆက္၍လည္းေျပာ၏။ သူ မေပးႏုိင္။ ဤဓာတ္ပံုအား ေၾကးမံုသတင္းစာတေစာင္တည္းမွာပင္ ေဖာ္ျပလို၏။

ေနာက္ဆံုး သူ ေတာင္းသူမ်ားႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ႏုိင္ရန္ ဓားျပဗိုလ္ဆရာသိန္း၏ဖိုင္အား လြယ္အိတ္တြင္ထည့္၍ ႐ုပ္ရွင္ညပြဲ သြား၍ ၾကည့္ေနလိုက္သည္။

(ဃ)

“(၁၃) ဦးသတင္း”

၁၉၆၁ခုႏွစ္။

ဧရာ၀တီ ေရတပ္စခန္းတြင္ တပ္မႉးမ်ား ညီလာခံအား က်င္းပ၏။ ညီလာခံက အရင္ညီလာခံမ်ား ႏွင့္မတူ။ သိုသိုသိပ္သိပ္ ရွိလွ၏။ ဤသည္ကို သူ သတိထားမိ၏။ အရင္သူ၏ သတင္းလမ္းေၾကာင္း မ်ားသည္လည္း ႏုတ္ဆိတ္၍ ေနေနၾက၏။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ သတင္းသည္ ထူးမည္။ သူက လွ်ဳိ႕၀ွက္ ေလ၊ ဖိလုိက္ေလ ေနာက္ဆံုး သူ သတင္းတပုဒ္လံုးအား ရလာခဲ့၏။

သတင္းမွာ တတုိင္းတျပည္လံုး တုန္လႈပ္ေစသည့္ “တုိင္းတုန္” သတင္းမ်ဳိး။ ဤသတင္းအား သူတဦးတည္းသာ ရထား၏။ ေၾကးမံုတေစာင္တည္း၌သာ ေဖာ္ျပႏုိင္မည့္ “ထူးဦး” ၊ “တုိင္းတုန္” သတင္း။ သူ ရင္ခုန္ျမန္ေန၏။

အခ်ိန္ကား ည (၁၀) နာရီသာ ရွိေသး၍ ေနာက္ေန႔ထုတ္ ေၾကးမံုတြင္ ေဖာ္ျပႏုိင္ရန္ အခ်ိန္မီ ေသး၏။ ေၾကးမံုသတင္းစာတုိက္သို႔ သူျပန္ေရာက္သည္ႏွင့္ သူ႔သတင္းအား အယ္ဒီတာ (ဦး) ခင္ေမာင္ရီ တဦးတည္းကိုသာ အသိေပးလုိက္၏။

“တည ေစာင့္ၾကည့္ပါအံုးစို႔လားဗ်ာ...”

(ဦး)ခင္ေမာင္ရီက တုန္တုန္ရီရီႏွင့္ ေျပာသည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ဦး စဥ္းစားၾကသည္။ ေနာက္ဆံုး သူရ လာသည့္ သတင္းအား တည ဆိုင္းထားရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကသည္။

ေနာက္ေန႔တြင္ ေၾကးမံု၏ ဓာတ္ပံုသတင္းေထာက္ (ကို) ေရႊေမာင္အား သူလုိခ်င္သည့္ ဓာတ္ပံု မ်ားအား ရွာခိုင္း၏။ ညေနတြင္ ဓာတ္ပံု “ဘေလာက္” အားလံုး လုပ္၍ၿပီးၿပီ။ (ကို) ေရႊေမာင္ကိုမူ သတင္းအေၾကာင္း အသိမေပး ။

သတင္းကမူ မေန႔ညကတည္းက ေရးၿပီးျဖစ္၏။ ည (၁၂) နာရီတြင္မူ ေၾကးမံုသတင္းစာ၌ “တုိင္းတုန္” သတင္းႀကီးအား ပံုႏွိပ္ၿပီးျဖစ္ေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ ....။
သူႏွင့္ (ဦး) ခင္ေမာင္ရီတုိ႔ စိတ္၌ ထင့္ေနေသး၏။ အကယ္၍မ်ား အျခားသတင္းစာမ်ားမွလည္း သူတုိ႔ကဲ့သို႔ပင္ ဤသတင္းအား ရ၍ ပံုႏွိပ္ၿပီးျဖစ္ခဲ့လွ်င္...။

“ေနးရွင္းနဲ႔ အေထာက္ေတာ္ က ရႏုိင္တယ္ဗ်... သူတုိ႔ရမရ သိခ်င္တယ္ဗ်ာ”
သူက (ဦး) ခင္ေမာင္ရီအားေျပာ၏။
မၾကာ...။
သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ လမ္း(၄၀) ရွိ ေနးရွင္းသတင္းစာတုိက္သို႔ ေရာက္သြားၾက၏။ မသိမသာ ေနးရွင္းသတင္းစာမ်က္ႏွာဖံုးအား ခိုးၾကည့္ၾက၏။ မေတြ႔ရ...။

သူတုိ႔ရင္ထဲ၌ အလံုးတလံုး က်သြား၏။ မၿပီးေသး...။ (၃၉)လမ္းရွိ အေထာက္ေတာ္ သတင္းစာ တုိက္သို႔ သြားၾကျပန္၏။ အေထာက္ေတာ္ သတင္းစာတြင္လည္း ထုိသတင္းမပါ။ စိတ္ေအးရၿပီ။ ေၾကးမံုတေစာင္တည္းမွ ေဖာ္ျပပါရွိမည့္ “တုိင္းတုန္” သတင္းႀကီး...။

“တပ္မေတာ္မွ ထိပ္သီး အရာရွိႀကီး (၁၃) ေယာက္အား တပ္မွ ႏုတ္ထြက္ေစသည့္ သတင္း...”

(င)

“အင္းစိန္ေတာရ”

၁၉၆၄ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၂၀)ရက္။

သူ၏ သတင္းစာဆရာ ဘ၀မ်ားအတြင္း၌ အင္းစိန္ေတာရ၏ ေက်ာင္းႏႈတ္ခမ္း၀သို႔ ေရာက္ခဲ့ရ သည္မ်ားက အႀကိမ္ႀကိမ္ပင္။ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္ (၇) တန္း ေမးခြန္းေပါက္ၾကားမႈသတင္းႏွင့္ ပတ္ သက္၍ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ဦးထြန္း၀င္းက သူ႔အား အစုိးရလွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ ေပါက္ၾကားမႈ ဥပေဒ
ႏွင့္ ဖမ္းဆီးရန္ႀကံ၏။ အာမခံရ၍သာ ေထာင္အတြင္း မေရာက္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။

၁၉၅၉ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္မူ ေၾကးမံုသတင္းစာအား ခ်ိပ္ပိတ္၏။ တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာ ဦးၾကည္ ျမင့္အား ဖမ္း၏။ သူ႔အားလည္း ဖမ္းရန္ရွာ၏။ သူက အဖမ္းမခံဘဲ ၀ရမ္းေျပးေနခဲ့သည္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဗိုလ္ေန၀င္း အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ ေတာ္လွန္ေရး အင္အားစုမ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးရန္ ကမ္းလွမ္းသည္။ အလံနီ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီမွ ဗိုလ္ေန၀င္းတုိ႔ အဖြဲ႔ႏွင့္ ေဆြးေႏြးရန္ ရန္ကုန္သို႔လာ၏။ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္က ရဲနီေက်ာ္၀င္း။ ရဲနီေက်ာ္၀င္းက သူႏွင့္မိတ္ေဟာင္း ေဆြေဟာင္း၊ ရဲေဘာ္ ရဲဘက္ေဟာင္း။ သို႔ႏွင့္ ရန္ကုန္တြင္ သူႏွင့္ ရဲနီ
ေက်ာ္၀င္းတုိ႔ မၾကာမၾကာ ေတြ႔ဆံုၾက၏။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲ ပ်က္သည့္အခါ၌ သူ႔အား ဗိုလ္ေန၀င္းမွ ထိန္းသိမ္းရန္ ရွာ၏။ သူကား အဖမ္းမခံ။ ေရွာင္ပုန္း၍ ေနခဲ့သည္။ (၆) လခန္႔ ၀ရမ္းေျပးဘ၀ႏွင့္။ ၁၉၆၄ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၂၀) ရက္ေန႔။ ေန႔စဥ္ နံနက္ (၅) နာရီခန္႔ ႏိုးေနၾက။ သူသည္ ဤေန႔ နံနက္တြင္မူ ေစာစီးစြာမႏုိး။ သူ႔ အိမ္မွ ထမင္းခ်က္သည့္သူမွ သူ႔အခန္းတံခါးအား လာေခါက္၍ ႏုိးမွ ႏုိးေတာ့၏။ ဧည့္ခန္းတြင္ ဧည့္သည္မ်ားေစာင့္ေနသည္ဟု ဆိုသည္။

သူ...သိလိုက္ၿပီ။
ငါ့ကိုဖမ္းဖို႔လာတာပဲ။ အလိုလို စိတ္အသိက သိလုိက္၏။ သို႔ေသာ္... မတတ္ႏုိင္။ ယခင္အႀကိမ္မ်ား ကဲ့သို႔ ေရွာင္ခ်ိန္တိမ္းခ်ိန္မရေတာ့။ သူ႔အား စံုေထာက္မ်ားက ဖမ္းလုိက္ၾက၏။ ပထမ ေဘာင္ဒရီ လမ္းသို႔ ပို႔သည္။ ထုိမွတဆင့္ အင္းစိန္ေထာင္သို႔။ အင္းစိန္ေထာင္သို႔ ေရာက္သည္။ သူ႔အရင္ ေစာစီးစြာေရာက္ႏွင့္ၾကသည့္ ဒဂုန္တာရာ၊ အေထာက္ေတာ္လွေအာင္၊ (ကို) ခင္ေမာင္ရီတုိ႔က သူအား သံတုိင္အၾကားမွ ၿပံဳး၍ ႏုတ္ဆက္ၾက၏။

ေထာင္စာရင္းသြင္းရန္ ေထာင္႐ုံးခန္းအတြင္း သူ႔အား ထုိင္ေစ၏။ ေထာင္စာရင္းသြင္းရန္အတြက္ ေစာင့္ရျပန္၏။ အခ်ိန္တို႔က ၾကာသည္။ စားပြဲေပၚရွိ လုပ္သားျပည္သူ႔ သတင္းစာအား ဆြဲယူ၍ ဖတ္ၾကည့္မိသည္။

“ေဟ့လူ...ဒါ ေထာင္ဗ်၊ ေထာင္။ ဒီသတင္းစာကို ခြင့္မရွိဘဲ မဖတ္ရဘူး။ ေထာင္ထဲမွာ ခြင့္မရွိဘဲ ဘာမွ မလုပ္ရဘူး။ နားလည္လား”
ေထာင္မႉးဆိုသူက သူ႔အား ႀကိမ္း၏။
သူ ...နားလည္လိုက္၏။
သူ....၌ လြတ္လပ္မႈဟူသမွ် မရွိေတာ့ၿပီ...။

(စ)

တဘ၀လံုးရင္းခဲ့သူ

လြတ္လပ္မႈဟူသမွ် ဆိတ္သုဥ္းသည့္ ဗိုလ္ေန၀င္း၏ စစ္ဖိနပ္ေအာက္၌ သူသည္ မည္သို႔မွ်
အံမ၀င္၊ ရွင္သန္၍မရ ....။ သူကား ....ျမင္သလိုေရးမည္။ ယံုၾကည္သည့္အတုိင္း ေဖာ္ထုတ္မည္။ ျမင္ရဲ၏။ ေတြးရဲ၏။ ေရးရဲ၏။ သူ႔ကေလာင္က... ကေလာင္နီ။ သို႔ေသာ္...အိုးေ၀ (ဦး) ညိဳျမ ေရးသလို လက္၀ဲယိမ္းသည့္ အလံနီကေလာင္ဟူ၍မဟုတ္။ ေရးရဲေသာ ရဲရဲနီသည့္ ကေလာင္နီ။
“ေဒါင္းအုိးေ၀”တြင္ ေရး၏။
“Voice of Burma” တြင္ ေရး၏။
“ေခတ္ၿပိဳင္တြင္ ပင္တုိင္ေဆာင္းပါးမ်ားေရးသည္။ ၿပီးလွ်င္... အယ္ဒီတာခ်ဳပ္အျဖစ္လည္း ေဆာင္ ရြက္၏။”

ဗုိလ္ေန၀င္းအေၾကာင္းအား ႏိႈက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္္ဖြင့္ခ်၏။ ေဒါင္းအုိးေ၀တြင္ ေရးခဲ့သည့္ “ခ်ိပ္စု ရႈ႔ေမာင္” သည္ ဟာသလည္းပါၿပီး ဗိုလ္ေန၀င္း၏ အက်င့္ဆိုးကိုလည္း ဖြင့္ျပ၏။ တခ်ိန္က “လက္နက္ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီလဲမည္” စစ္တမ္းႏွင့္အတူ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ား လက္နက္ခ်ခဲ့ၾက၏။ ပထစအစုိးရက လက္နက္ခ်သူမ်ားအား အခမ္းအနားတြင္ ေဖာ့ဦးထုပ္တလံုးစီေ၀၏။ ထိုအခါ သူက ေၾကးမံုမွ ေ၀ါဟာရအသစ္ထြင္၍ သတင္းေရးသည္။

“လက္နက္ႏွင့္ ေဖာ့ဦးထုပ္လဲမည္”
ယခုလည္း (နအဖ) စစ္အုပ္စု၏ အမ်ဳိးသားညီလာခံႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုသစ္အား ေခတ္ၿပဳိင္မွေန၍ ...
“တစ္မတ္သားအစုိးရ” ၊“တမတ္သား ပါလီမန္” ဟူ၍ ေ၀ါဟာရသစ္ေပးျပန္၏။

ျပည္သူအတြင္း ရွင္း၏။ သူကား... ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၄) ရက္ေန႔တြင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ဖေလာ္ရီဒါျပည္နယ္၌ ကြယ္လြန္ခဲ့ေလၿပီ။ ကြယ္လြန္ခ်ိန္၌ အသက္ (၈၂) ႏွစ္ရွိၿပီ။ လူ႔ဘ၀ သက္ တမ္းတေလွ်ာက္လံုး၌ သူကား သတင္းစာနယ္ဇင္းဘ၀ထဲ၌ပင္ သူ႔ဘ၀အား တဘ၀လံုး ရင္းခဲ့သူ။

ေျမ၀သုန္ေရ...
ဂုဏ္ျပဳအပ္တဲ့ ဧည့္သည္ေယာက္ကို
ဆီးႀကိဳေပေတာ့...။
(ေအာ္ဒင္ )

ကိုးကား-
-ေၾကးမံုဦးေသာင္း၏ ဗမာ့ေခတ္မွ ေၾကးမံုသို႔
-ေအာင္ဗလ၏ ဧ၀ံေမသုတံ
- ေအာင္ဗလ၏ ႏုိင္ငံ့အေရး

0 comments:

Post a Comment